Reklama Display

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego na ekranie laptopa lub telefonu widzisz produkty lub usługi, które Cię interesują i które ostatnio oglądałeś? To właśnie Reklamy displayowe. Są to reklamy graficzne, które są umieszczane na stronach internetowych, są wyświetlane zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach, a po kliknięciu w reklamę użytkownik jest przenoszony na stronę docelową. 

Co zyskasz dzięki skutecznej reklamie displayowej?

  1. Ogromny zasięg, co sprawia, że w bardzo łatwy i szybki sposób można wypromować markę i przyciągnąć potencjalnych klientów.
  2. Wiele możliwości targetowania. W reklamach displayowych bardzo precyzyjnie można dobierać grupę docelową
  3. Atrakcyjność wizualna, dzięki czemu mamy szansę na zdobycie uwagi odbiorcy, który w konsekwencji może zostać klientem reklamowanej marki.

Chcesz generować najwyższe i najbardziej wartościowe konwersję, ale nie wiesz jak to zrobić? Nasz zespół media specjalistów w Warszawie cały czas panuje nad trendami i aktualnościami, jesteśmy zawsze na krok przed konkurencją i  z przyjemnością Ci pomożemy osiągnąć cel, jaki sobie postawiłeś.

 Jakie formy mogą mieć reklamy displayowe?

Tradycyjne reklamy display

Reklama w postaci bannera najczęściej składa się z tła lub zdjęcia, hasła reklamowego i logo firmy. Może on zawierać dodatkowe informacje, takie jak promocje, rabaty lub inne oferty specjalne. Reklamy takie przesyłane są do systemu w formacie .jpg, .png lub .gif. Alternatywą dla nich są banery tworzone w HTML5, które są ruchome i interaktywne, a przez to niezwykle interesujące dla odbiorców. 

Elastyczne ekspozytory reklamowe

Działania elastycznych reklam trochę się różnią od tradycyjnych reklam displayowych. W tego typu przekazie do systemu Google Ads wgrywamy tylko poszczególne elementy banerów: osobno logo, co najmniej jedno zdjęcie i kilka wariantów tekstu. Następnie analizujemy przesłane materiały i łączymy je na różne sposoby, testując poszczególne wersje przekazu. Dzięki temu formatowi nie musimy korzystać z gotowych rozwiązań graficznych, a dodatkowo mamy przekaz maksymalnie dostosowany do potrzeb grupy docelowej. 

Standardowe reklamy remarketingowe

Takie banery są tworzone z myślą o użytkownikach, którzy już odwiedzili stronę, być może nawet wykonali jakąś akcję – np. dodali produkt do koszyka – ale nie dokonali konwersji. W tym przypadku również wysyłamy do systemu gotowy materiał, ale z nieco innym przekazem – tutaj nie chodzi już o zapoznanie odbiorcy z marką i jej ofertą, ale o zachęcenie go do powrotu na stronę i sfinalizowania transakcji.

Dynamiczne reklamy remarketingowe

Tutaj, podobnie jak w przypadku reklam elastycznych, użytkownikom pokazywane są komunikaty sprzedażowe, a różnica polega jednak na tym, że w tym przypadku odbiorca otrzymuje reklamy, które pokazują dokładnie te produkty/usługi, które wcześniej użytkownik oglądał na stronie. 

Reklama lightbox

Ten rodzaj reklamy ma formę bannera, który po najechaniu myszką rozszerza się i prezentuje użytkownikowi film lub zestaw obrazów. Może się on rozwinąć na całą szerokość ekranu lub tylko do nieco większego okna. Główną celą tego formatu jest zaangażowanie odbiorców.

Gdzie pojawiają się reklamy displayowe?

Istnieje wiele miejsc, gdzie mogą wyświetlać reklamy displayowe.  Są to sieci reklamowe. Należą do nich:

  • Sieć reklamowa Google
  • YouTube
  • Gmail
  • Portale społecznościowe.

Jeśli chodzi o umiejscowienie na stronie, reklamy displayowe mogą pojawiać się jako banery lub filmy w różnych wyznaczonych miejscach na stronie, na paskach bocznych, na górze strony, a nawet pomiędzy artykułami.

Zalety reklamy displayowej

Przyciągają wzrok i są atrakcyjne wizualnie. 

Reklamy displayowe są tworzone za pomocą grafiki i mogą być zaprojektowane w stylu konkretnej firmy lub marki. Dzięki reklamie display możesz dosłownie pokazać się z najlepszej strony. Używając jasnych kolorów, dobrego, wyraźnego tekstu, a nawet wideo, audio lub multimediów, wchodzisz w interakcję z odbiorcą. 

Reklamy displayowe Google: 

Czym się różnią reklamy w wyszukiwarkach od reklam displayowych, w oboich przypadkach  zawierają one tekst, grafikę, wideo lub dźwięk. Zwykłe reklamy SEM (Search Engine Marketing) mają ograniczoną liczbę znaków, co ogranicza przekaz Twoich wiadomości. Reklamy displayowe pozwalają na przekazanie chwytliwego komunikatu, jak również grafiki marki, filmy i wizualizacje, dzięki czemu łatwo jest wyróżnić swoją treść.

Reklama display przyzwyczają odbiorców do Twojej marki

Reklamy w wyszukiwarkach wpływają na odbiorców tak, aby dokonali zakupu, reklamy graficzne pomagają wzbudzić pierwsze zainteresowanie. Reklamy displayowe mają duży zasięg i zazwyczaj pojawiają się w witrynach często odwiedzanych przez potencjalnych klientów.

Reklama display pozwala na wyświetlanie konkretnych treści

Powiedzmy, że klient wchodzi na stronę internetową w poszukiwaniu pomysłów na prezent dla mamy dla, a reklama graficzna, która jest mu wyświetlana to reklama sklepu z artykułami dla kobiet. Klient mógł nie wiedzieć o tych sklepach i może w tej chwili nie chce dokonać zakupu, ale reklama poinformuje go o kolejnej możliwości zakupu, gdy następnym razem będzie szukał podobne artykuly.

Reklama display pozwala na remarketing

Remarketing to dobry sposób na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy dokonali produkt do koszyka ale jeszcze nie dokonali zakupu. Istnieje wysoki stopień elastyczności w kierowaniu reklam display, a sieć reklamowa Google pozwala również filtrować kierowanie, aby pokazać reklamę tylko na niektórych witrynach lub wykluczyć niektóre witryny. Możesz nawet wyświetlać reklamy konkretnej marki lub konkretnego produktu, którym potencjalny klient był zainteresowany i oglądał na Twojej stronie internetowej.

Działamy w Warszawie

  1. Po pierwsze, specjaliści w ABi Media określają, jakie cele mamy do osiągnięcia: zwiększenie sprzedaży, zwiększenie świadomość marki, czy zwiększenie liczby kliknięć? Zanim stworzymy plan, zastanówmy się, na czym nam najbardziej zależy. 
  2. Kierujemy reklamę na podstawie  zainteresowań, grupy odbiorców. Targetowanie może być również oparte na demografii (np. tylko kobiety) i miejscach docelowych (np. wyniki wyszukiwania, podczas przeglądania stron internetowych).   
  3. Ustalamy stawkę i budżet. Jaką maksymalną stawkę możemy wydać za wyświetlenie i kliknięcie w reklamę. Jeżeli zależy nam na zwiększeniu liczby klientów odwiedzających stronę, wybrany model CPC – cost per click, czyli płacimy za każde kliknięcie w reklamę. Jeśli jednak zależy nam na zwiększeniu świadomości marki, j wybieramy model CPM – cost per mille, czyli koszt dotarcia do tysięcy odbiorców.
  4. Oczywiście nie poprzestajemy na samym uruchomieniu kampanii, ponieważ kluczem do sukcesu i zadowalających wyników jest odpowiednia optymalizacja. Analizujemy otrzymane dane – z czasem dodajemy lub usuwamy poszczególne kreacje reklamowe, przesuwamy budżety pomiędzy zestawami reklamowymi i wiele więcej.

Reklamy displayowe, czy warto inwestować?

Reklamy displayowe są formą płatnej reklamy. Dlatego najważniejszą rzeczą jest budżet, jakim może dysponować firma. Łatwo jest wydać pieniądze na reklamę, trudniej jest obliczyć, ile pieniędzy warto zainwestować w reklamę. A najtrudniejsze jest zaplanowanie kampanii reklamowej, dlatego najlepiej zgłosić się do agencji ABI media w Warszawie. gdzie specjaliści nie tylko zaplanują kampanię reklamową i przeanalizują budżet, a pomogą przygotować i uruchomić Twoją kampanię reklamowa na tak, aby wygenerować najwyższe i najbardziej wartościowe konwersję, dzięki którym dotrzesz do milionów użytkowników i osiągniesz sukces jakim dysponuje firma. Ten rodzaj reklamy jest bardzo skuteczny i przynosi wiele korzyści, dlatego coraz więcej osób się na niego decyduje.

reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów