Reklama na Facebooku – Facebook Ads

Chcesz, aby Twoja firma była szeroko rozpoznawalna, a może zależy Ci na pozyskaniu nowych kontaktów lub zwiększeniu sprzedaży w Twoim sklepie stacjonarnym lub internetowym?

Zapytaj o ofertę, przygotujemy plan marketingowy, które przeniesie efekt twojej firmie!

* Pola są wymagane.

Czy reklama w mediach społecznościowych lub reklama na Facebooku to najlepsze rozwiązanie dla mnie? Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy reklama internetowa jest skuteczna. Czy warto inwestować swoje ciężko zarobione pieniądze w stosunkowo nowe medium, jakim jest Internet? Wielu z nas zastanawia się: gdzie się reklamować? W jaki rodzaj reklamy zainwestować? 

Facebook Ads to system reklamowy, który pozwala nam na wyświetlanie treści reklamowych precyzyjnie wybranym grupom odbiorców. Jako reklamodawcy możemy korzystać zarówno z targetowania na podstawie zainteresowań, zachowań lub pozycji zawodowej, jak i tworzenia grup niestandardowych, za pomocą których możemy linkować do osób, które odwiedziły naszą stronę (remarketing) lub obejrzały określony procent naszych filmów. Z kolei w oparciu o grupy niestandardowe możemy tworzyć tzw. Lookalike, czyli grupy, które są podobne do osób z grupy oryginalnej (np. Lookalike osób, które kupiły nasz produkt w ciągu 7 dni).

Reklamy mogą pojawiać się jednocześnie na Facebooku, Instagramie, Messengerze oraz na przestrzeni reklamowej Facebook (Audience Network) dzięki czemu możemy zwiększyć zasięg naszych reklam i zmniejszyć koszty ich wyświetlania. Reklama może pojawić się zarówno w news feedzie, jak i na kontach, a także w innych miejscach dostępnych dla reklam, takich jak skrzynka odbiorcza Messengera czy prawa kolumna Facebooka dla reklam desktopowych.

Jaki jest Twój cel marketingowy? 

Chcesz, aby Twoja firma była szeroko rozpoznawalna, a może zależy Ci na pozyskaniu nowych kontaktów lub zwiększeniu sprzedaży w Twoim sklepie stacjonarnym lub internetowym? Dostępne cele marketingowe na Facebook Ads:

  • Świadomość marki – wybieramy, gdy chcemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i utrzymać ich zainteresowanie naszą marką.
  • Ruch – wybieramy, gdy naszym celem jest sprowadzenie odbiorców na naszą stronę. 
  • Aktywność – wybieramy, kiedy zależy nam na promowaniu treści na naszym fan page’u, czyli na stronie osobistej lub firmowej na Facebooku.
  • Instalacje aplikacji – wybieramy, kiedy zależy nam na promocji i instalacji naszej aplikacji na telefonach lub tabletach.
  • Obejrzenie wideo – wybieramy, gdy zależy nam na promocji treści wizualnych, np. filmu reklamowego.
  • Pozyskiwanie kontaktów – wybieramy, gdy zależy nam na pozyskaniu nowych kontaktów, np. zapisanie się na newsletter.  
  • Wiadomości – wybieramy gdy chcemy komunikować się bezpośrednio ze swoimi odbiorcami za pomocą Messengera
  • Konwersje – wybieramy gdy chcemy, aby użytkownicy podjęli jakąś akcję na naszej stronie, np. dodali produkty do koszyka, dokonali zakupu bądź zostawili dane kontaktowe.
  • Sprzedaż z katalogu – jest to forma reklamy na Facebooku, która pozwala na tworzenie bardziej zaawansowanych reklam, zwanych reklamami dynamicznymi; ich głównym celem jest zwiększenie sprzedaży produktów lub usług. 

Cel reklamy na Facebooku?

Reklama na Facebooku nie tylko zwiększa świadomość marki dzięki kampaniom zasięgowym, ale także generuje ruch na stronie internetowej i sprzedaż naszych produktów bądź usług. Marketing na Facebooku sprawdza się również w pozyskiwaniu kontaktów i inicjowaniu wartościowych relacji biznesowych na Messengerze. Naszi eksperci od Facebook ads przygotują dla Ciebie kompleksową strategię widoczności na platformach Facebook. 

Precyzyjne targetowanie

Wybór grupy docelowej na Facebooku oznacza określenie osób, do których chcemy dotrzeć z naszym przekazem reklamowym. Jak to wygląda? 

Niestandardowe grupy odbiorców

Pierwszą dostępną opcją jest wybór niestandardowych grup odbiorców. Jest to opcja umożliwiająca zaawansowane kierowanie do grup, które na przykład odwiedziły naszą witrynę w ciągu ostatnich 30 dni lub dodały produkty do koszyka, ale nie dokonały zakupu w określonym przedziale czasowym. Remarketing tak się nazywa taka forma reklamy na Facebooku i należy do bardziej zaawansowanych, i wymaga konsultacji z agencjami reklamowymi, które specjalizują się w reklamie na Facebooku, takimi jak ABi Media w Warszawie, wykorzystujemy pełen potencjał Facebook ads do tworzenia skutecznych kampanii reklamowych.

Lokalizacja

Kolejnym krokiem w wyborze grupy docelowej jest wybór odpowiedniej lokalizacji. Reklama na Facebooku pozwala nam wybrać regiony, konkretne kraje, jednostki administracyjne, takie jak województwa, miasta, ulice, a nawet konkretny adres. Dodatkowo możemy wskazać, czy zależy nam na osobach mieszkających w danej lokalizacji, czy też przebywających w niej. Jest to szczególnie przydatne, gdy chcemy skontaktować się z osobami, które mieszkają w pobliżu restauracji, do której chcemy je zachęcić, lub – w szerszym znaczeniu – skontaktować się z osobami, które mieszkają w dużych miastach lub które wyemigrowały. Geograficzne targetowanie oferowane przez system reklamowy Facebooka jest szerokie i odpowiednie dla każdego rodzaju biznesu, niezależnie od jego wielkości czy oferowanych produktów lub usług. 

Targetowanie demograficzne

Targetowanie demograficzne dla reklam na Facebooku oznacza wybór przedziału wiekowego, np. osób w wieku 25-35 lat, płci: tylko kobiety, lub tylko mężczyźni, oraz języka. 

Zainteresowania

Zainteresowania, które obejmują rozrywkę, hobby, biznes, jedzenie i napoje itp. 

Indywidualna strategia od ABi Media.

Kluczem do sukcesu jest dobrze zaplanowany proces. 

Analiza

Dokładna analiza Twoich potrzeb i celów reklamowych

Strategia

Na podstawie analizy tworzymy strategię dla Twojej firmy i kampanii reklamowych.

Reklama

Uruchamianie reklamy na Facebooku. Przetestowanie pierwszej uruchomionej reklamy przy minimalnym ryzyku i wydatkach dla Twojego budżetu.

Optymizacja

Monitorujemy efekty, udoskonalamy kampanie, analizujemy działania konkurencji. Wszystko po to, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty.

Efekt

Wyniki naszych działań przedstawiamy w raportach wraz z planem dalszych działań.

Umieszczenie reklamy

Jeśli chodzi o miejsce na platformie, reklamy na Facebooku mogą być obecnie umiejscowione w:

  • Aktualnościach na Facebooku
  • Relacji na Facebooku, Messengerze
  • Facebook Marketplace,
  • Facebook Video Sources,
  • Ekspresowych artykułach i transmisjach wideo na Facebooku,
  • Wynikach wyszukiwania na Facebooku
  • Postach sponsorowanych,
  • Skrzynce odbiorczej Messenger,
  • Aplikacjach – w formie banerów reklamowych lub reklam wideo.

Dla kogo są kampanie na Facebooku?

Czy chcesz zwiększyć świadomość marki, zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej, przyciągnąć nowych klientów lub zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym, reklama na Facebooku spełni te wszystkie te wymagania. Panuje obiegowa opinia, że reklamy na Facebooku lepiej sprawdzają się w biznesach B2C – to nieprawda Facebook jest narzędziem, dzięki któremu również firmy kierujące swoją ofertę do innych firm (B2B) odnoszą korzyści biznesowe z inwestycji reklamowej. 

Jak działa Facebook Ads?

Facebook Ads to system aukcyjny, który wybiera najlepsze reklamy na podstawie licytacji budżetu i wydajności reklam. Jako agencja z wieloletnim doświadczeniem, na podstawie briefu, przygotowujemy indywidualną strategię obecności marki w mediach społecznościowych. Kampanie tworzymy i optymalizujemy w Facebook Ads Menadżerze, gdzie podejmujemy decyzje dotyczące m.in. targetowania, optymalizacji i formatu reklamy do danej kampanii reklamowej.

Korzyści z prowadzenia kampanii na FB

Reklama na Facebooku oferuje wiele korzyści, w tym:

  • zwiększenie sprzedaży produktów i usług
  • wzmocnienie obecności firmy w Internecie
  • zwiększenie świadomość marki
  • zdobycie nowych kontaktów biznesowych
  • pozyskanie pracowników
  • budowanie długotrwałych relacji z klientami

Reklama na Facebooku – ile to kosztuje?

W przypadku kampanii reklamowych na Facebooku nie posiadamy stałego cennika. W ABi Media wiemy, że najlepsze rezultaty można osiągnąć tylko i wyłącznie poprzez indywidualne podejście do każdego klienta. Inne potrzeby będzie miał lokalny biznes, inne firma działająca na terenie całego kraju, a jeszcze inne sklep internetowy. Każda firma będzie potrzebowała nieco innych rozwiązań marketingowych.

Co wpływa na cenę reklamy na Facebooku?

  • jakość materiału reklamowego,
  • wielkość grupy docelowej,
  • cel kampanii i metoda optymalizacji,
  • miejsce wyświetlania reklamy,
  • sezonowość.

Skorzystaj z pomocy profesjonalistów

Skuteczna reklama na FB wymaga czasu i wiedzy. Jeśli brakuje Ci jednego lub drugiego, agencja ABi Media w Warszawie  jest dobrym wyborem. Naszym celem jest ciągłe optymalizacja przygotowanych kampanii reklamowych. Optymalizujemy budżety, tworzymy i testujemy różne typy kreacji, zmieniamy targetowanie – wszystko po to, aby inwestycje w reklamy na Facebooku były dla naszych klientów jak najbardziej opłacalne. Na zakończenie każdego projektu dostarczamy szczegółowe raporty podsumowujące poszczególne działania.

reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy