Reklama w Google Merchant Center

Google Zakupy co to jest?

Google Shopping to narzędzie ułatwiające sprzedaż produktów online, które jest szczególnie polecana dla sklepów internetowych sprzedających produkty w różnych kategoriach, między innymi takie jak odzież, obuwie, akcesoria, elektronika, narzędzia, meble itp. Dzięki usłudze Google Shopping mamy możliwość reklamowania produktów i wyświetlania ich u góry wyszukiwarki. Produkt pojawi się w wyszukiwarce Google po wpisaniu słowa kluczowego np. czarne buty sportowe.

Reklama produktu w Google Shopping wyświetla zdjęcie, cenę, opis i nazwę sklepu. Po wpisaniu słowa kluczowego użytkownik otrzymuje wszystkie informacje, opisujące produkt wraz z linkiem do sklepu internetowego, w którym może kupić dany produkt.

Google Merchant Center – idealny dla ecommerce. Czy wiesz jak łatwo można wypromować swój sklep?

  • Możliwości reklamowe Google Merchant Center pozwalają szybko i łatwo dotrzeć do użytkowników, którzy szukają Twoich produktów już na pierwszym etapie wyszukiwania produktu.
  • Kampania produktowa w Google Merchant Center to jedno z najskuteczniejszych narzędzi, charakteryzujące się wyjątkowo niskimi kosztami pozyskania sprzedaży.
  • Warto podkreślić, że produkty te wyświetlają się zawsze w bardzo atrakcyjnym miejscu – nad wynikami organicznymi lub po ich prawej stronie.
  • W naszej agencji w Warszawie klient otrzymuje pełne wsparcie i pomoc przy zakładaniu konta Google Merchant Center oraz tworzeniu pliku produktowego.

Kampania produktowa – Jak wygląda i gdzie się pojawia? 

Po wpisaniu do wyszukiwarki zapytania bezpośrednio związanego z produktem (nie z usługą lub lokalizacją), w górnej lub bocznej sekcji strony wyników wyszukiwania Google pojawia się grupa produktów. Struktura i miejsce, w którym jest ona wyświetlana użytkownikowi pozwala na przejrzyste i wizualne zaprezentowanie asortymentu Twojego sklepu internetowego. Informację, które są wyświetlane:

  • nazwa produktu (często w formie skróconej) 
  • strona sklepu
  • cena produktu 
  • opinie produktu

Dodatkowo może pojawić się informacja aktualnego rabatu oraz koszcie wysyłki. 

Kampania produktowa Zakupy Google – dla kogo?

Nieważne, czy dopiero otworzyłeś własny sklep internetowy i całą swoją uwagę skupiasz na wyborze najlepszej platformy, która spełni potrzeby zarówno Twoje – sprzedawcy – jak i kupującego, czy sprzedajesz swoje produkty w sieci już od jakiegoś czasu – tak czy inaczej, warto dołączyć do Google Merchant Center. Przede wszystkim dlatego, że jednym z najważniejszych aspektów, które klienci biorą pod uwagę podczas zakupów jest cena produktu. Google Merchant Center pozwala użytkownikom porównywać oferty, więc to jest świetne rozwiązanie dla osób, które już są zdecydowani na zakup, i chcą wiedzieć, jakie ceny oferują różni sprzedawcy. Czasami zdarza się, że rozpiętość cenowa produktu jest bardzo duża. Najbardziej konkurencyjne marki stale monitorują ceny swoich konkurentów, aby w każdej chwili móc na nie zareagować. Jeśli oferowane przez nas ceny są konkurencyjne lub jeśli oferujemy dodatkowe udogodnienia dla klientów, takie jak tańsza lub szybsza dostawa, Google Shopping pozwala naszym produktom pojawiać się wśród innych produktów oferowanych przez konkurencję. Kampania reklamowa może być uruchomiona dla sklepu chociażby z 1 produktem. W zależności od wielkości sklepu i ilości oferowanych produktów, proces tworzenia i optymalizacji kampanii będzie się różnił.

Zdecyduj się na współpracę z Abi Media, co zyskasz:

  • Audyt kampanii. Jeśli już wcześniej prowadziłeś kampanie produktowe w Google Merchant Center, ale kompania reklamowa nie osiągała satysfakcjonujących wyników, dokładnie przeanalizujemy ustawienia i wyniki oraz wykonamy odpowiednie działania optymalizacyjne, aby Twoja sprzedaż z Google Merchant Center się zwiększyła, a zwrot z inwestycji reklamowej był wyższy.
  • Wsparcie. Podstawą Twoich kampanii sprzedażowych jest feed produktowy, czyli plik umożliwiający przesyłanie aktualnych danych o produktach do platformy Google Merchant Center. Jako eksperci AdWords wspieramy naszych klientów na każdym etapie kampanii.
  • Bieżący monitoring i optymalizacja. Nasza praca nie kończy się na przygotowaniu kampanii produktowych. Regularnie monitorujemy statystyki reklam i wprowadzamy niezbędne zmiany. Reagujemy na zmiany w zachowaniu użytkowników i trendy w branży, a także na sezonowość.
  • Dynamiczny remarketing. Kampanie produktowe to nie tylko reklama w wyszukiwarce Google. Przygotowujemy strategie remarketingowe, dzięki czemu możemy wyświetlać produkty na innych stronach dla osób, które obejrzały produkt, ale opuściły stronę bez dokonania zakupu.

Korzyści z reklamy w Google Merchant Center

Prezentacja produktu w formie wizualnej

Szukając odpowiedniego produktu, nawet jeśli znajdziemy wiele dodatkowych informacji i szczegółowy opis jego wyglądu, wielkości i funkcjonalności, to i tak ostatecznie ocenimy go po zdjęciu. Czy dana szafka będzie pasowała do naszej nowej kuchni, czy te buty będą pasowały do sukni, ocenimy to nie po opisie, a tylko po zdjęciu. Dlatego prezentacja produktów, które pojawiają się na górze strony wyników wyszukiwania po wpisaniu przez użytkownika słów kluczowych lub fraz, jest bardzo ważna, to ona sprawia, że klient przejdzie dalej na sklep internetowy i dokona zakupu.

Prezentacja cen produktów

Mając do wyboru wiele ofert tego samego produktu, konsument prawdopodobnie podejmie ostateczną decyzję w oparciu o cenę. System porównywania cen w Google Merchant Center pozwala na szybkie i przejrzyste porównanie cen, dzięki czemu klient podejmie szybką decyzje o zakupie.

Źródło opłacalnego ruchu.

Użytkownik, klikając w naszą reklamę dokładnie wie, czego chce i już jest gotowy do zakupu. Dlatego ten rodzaj reklamy w Google Merchant Center dla sklepów internetowych w porównaniu do reklamy w wyszukiwarce dość często może być bardziej dokładnym i opłacalnym.

Produkty dobierane są zgodnie z zapytaniami klienta

Reklama w Google Merchant Center jest inna niż reklama w wyszukiwarce. W tym przypadku nie wykorzystujemy słów kluczowych, ale mamy plik, na podstawie którego produkty są dopasowywane do konkretnych zapytań użytkowników. Pokazując reklamy użytkownikom, mamy pewność, że jest to produkt, którego szukają.

Dokładna analiza wyników

Przyciągając odpowiednich użytkowników do twojego sklepu internetowego poprzez dobrze zaprojektowaną reklamę, wykorzystujemy odpowiednie narzędzia do optymalizacji, takie jak Google Analytics. Możemy łatwo określić, jak wygląda ścieżka zakupowa klienta, jakie formy promocji są dla niego interesujące oraz w jakim miejscu spotyka się z problemami w śćieżcę zakupowej. 

Koszty reklamy Shopping Ads

Reklama produktowa oparta jest na modelu PPC (pay per click). Koszt za kliknięcie w Zakupach Google, podobnie jak w innych typach kampanii reklamowych AdWords, jest ustalany na podstawie aukcji konkurencyjnych ze sobą reklam. 

Wysokość budżetu, jaki można przeznaczyć na kampanię produktową jest niemal nieograniczony. Jednak im więcej produktów chcesz promować, i im większa konkurencja w sieci wyszukiwania, tym więcej musisz wydać na reklamę, aby przyniosła efekt. Wysokość budżetu może być również elastyczna w zależności od zapotrzebowania i celów biznesowych, np. zwiększenie budżetu w sezonie lub podczas promocji cenowych.

Efektywna i kompleksowa reklama w Google Merchant Center z ABi Media

Jeśli zależy Ci na pozyskaniu użytkowników zainteresowanych Twoim produktem oraz zwiększeniu zysków Twojej firmy – kampania produktowa Google Ads jest idealnym rozwiązaniem marketingowym. Specjaliści ABi Media w Warszawie przygotują dla Ciebie skuteczną reklamę w Google Shopping oraz:

  • Dokładną analizę Twoich potrzeb i celów reklamowych
  • Stworzą skuteczną kampanię Google Ads
  • Na bieżąco będą monitorować i optymalizować kampanię
  • Będą regularnie informować o wynikach kampanii

Postaw na współpracę z doświadczonymi specjalistami ABi Media w Warszawie zwiększ sprzedaż produktów w swoim sklepie internetowym.

reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów