Reklama Pinterest

Pinterest jest serwisem społecznościowym pomagającym odkrywać i kolekcjonować twórcze pomysły. Zastanawia się czy warto zainwestować w reklamę na Pintereście? Platforma ta pozwala użytkownikom na wyszukiwanie produktów, pomysłów i inspiracji, dlatego tak chętnie korzystają z niej sklepy internetowe, agencji, restauracji, salony kosmetyczne, które właśnie tutaj znajdują swoich klientów. 

Nie wiesz,od czego zacząć? Nasz zespół doświadczonych specjalistów bardzo chętnie Ci pomoże! Zaplanujemy, stworzymy i poprowadzimy kampanię na Pintereście tak, aby wygenerować jak najwyższe i najbardziej wartościowe konwersje, realizując przy tym wszystkie postawione cele.

Co zyskasz dzięki skutecznej reklamie na Pintereście?

  1. Zwiększysz sprzedaż Twoich produktów lub usług. Użytkownicy Pinteresta szukający inspiracji i rozpoczynają swoją podróż zakupową od zdjęć zamieszczonych na Twoim profilu.
  2. Zwiększysz świadomośc marki. Dobrze zaprojektowane działania na Pintereście pozwolą Ci odpowiednio kreować świadomość i wizerunek Twojej firmy w sieci.
  3. Odbiorcy będą promować Twoje produkty i usługi. Re-piny działają jak marketing wirusowy: zwiększenie liczby udostępnień zdjęć z Twojego profilu sprawi, że więcej osób dowie się o Twojej ofercie. Warto również zauważyć, że im częściej użytkownicy dzielą się Twoimi treściami, tym większa jest wiarygodność i reputacja Twojej marki. 
  4. Zwiększysz zaangażowanie klientów. Profil na Pintereście to świetny sposób na zaangażowanie swoich odbiorców. Nawiązane i stale utrzymywane kontakty z klientami mogą przełożyć się na ich przyszłą lojalność wobec Twojej firmy.

Reklama na Pintereście: cele kampanii

Istnieją trzy kategorie celów kampanii na Pintereście: budowanie świadomości marki, przyciąganie zainteresowania i pozyskiwanie konwersji.

  • Świadomość marki (rozliczane w modelu CPM) oraz “odsłony wideo”. (rozliczane w modelu CPV), dzięki którym Pinnerzy odkrywają Twojej firmie oraz produkty i usługi które oferujesz.
  • Zainteresowania (rozliczany w modelu CPV), który pozwala na zwiększenie liczby odwiedzin na Twojej stronie.
  • Konwersje (rozliczane w modelu CPA) – mające na celu zwiększenie aktywności Pinnerów na Twojej stronie

Formaty reklamowe na Pintereście

Pin promowany

Ma on postać w formie pionowego lub kwadratowego obrazka (format .jpg lub .png, plik może mieć maksymalną “wagę” 10 MB). Służy on do zwiększenia widoczności pinów, które udostępniasz w swoim profilu firmowym. Kiedy Pinner kliknie na niego raz, to automatycznie przenosi użytkownika na Twoją stronę.

Promowany Pin wideo

Ten Promoted Pin jest również w formie kwadratu lub prostokąta, z tą różnicą, że zamiast obrazu wyświetla się wideo (formaty .mp4, .mov i .m4v są akceptowane, a maksymalna wielkość pliku wynosi do 2GB). 

Filmy mogą trwać od 4 sekund do 15 minut. Oczywiście, im dłuższa ekspozycja, tym wyższy koszt reklamy.

Pin promujący aplikację

Dzięki tej promocji zwiększysz liczbę instalacji swojej aplikacji. Pin jest w formie obrazka z opisem. Link dołączony do tego typu reklamy może przekierować Pinnera po kliknięciu do App Store lub Google Play. 

Karuzela Pinów

Format ten jest podobny do Promoted Pin lub Promoted Video Pin, z tą różnicą, że możesz zaprezentować odbiorcy wiele zdjęć lub filmów w tym samym czasie, które przewijają się jak karty. Na jednej karuzeli można umieścić od 2 do 5 kart.

Piny zakupowe

W tym formacie, przesyłasz produkty ze swojej oferty i tworzysz coś na kształt katalogu na Pintereście (dziala podobnie jak Facebook lub Instagram). Jest to świetne rozwiązanie, gdy chcesz wypromować nową kolekcję ubrań lub nowe produkty w Twoim asortymencie.

Targetowanie reklam na Pintereście

Zwracając do naszej agencji w Warszawie, możesz być pewny, że ustawiamy dokładne kierowanie reklam na Pintereście na podstawie różnych parametrów, wykorzystując wiedzę i doświadczenie.  

Pod kątem targetowania możemy wybrać:

  • Odbiorcy – możemy dotrzeć do osób, które zaangażowały się w publikowane piny lub weszły w interakcję z produktem na stronie (przeglądały, dodały do koszyka lub kupiły). 
  • Słowa kluczowe – Dzięki prawidłowo dobranym słowom kluczowym docieramy do ludzi, którzy mają potrzebę zakupu.
  • Zainteresowania – wybierając ten rodzaj targetowania, docieramy do osób o określonych zainteresowaniach. Te z kolei są przypisywane na podstawie typów tablic, utworzonych pinów i osób, które się nimi zainteresowały.
  • Rozszerzone – dodatkowe zainteresowania i słowa kluczowe poza tymi wpisanymi są oferowane jako dodatkowe opcje targetowania i są tworzone na podstawie treści reklamy i osób, do których chcemy dotrzeć,
  • Demografia – daje nam możliwość wyboru konkretnej lokalizacji, języka, urządzenia lub płci.
  • Umiejscowienie – pozwala określić, gdzie mają być wyświetlane nasze reklamy. Obecnie może to być w wynikach wyszukiwania, podczas przeglądania lub w obu przypadkach.

Dlaczego warto korzystać z Pinteresta?

  1. Jedna z najpopularniejszych stron na świecie – strona jest jedną z najczęściej odwiedzanych stron w Internecie z milionami miesięcznych aktywnych użytkowników.
  2. Skuteczny sposób na zaprezentowanie swojej oferty w wybranych branżach – takich jak moda, zdrowie i uroda, fitness i dieta, kanał ten pozwala na nawiązanie kontaktu z użytkownikami zainteresowanymi konkretnymi produktami.
  3. Pinterest generuje konwersje – strona nie sprzedaje bezpośrednio, ale jest narzędziem do inspirowania i kreowania potrzeb.
  4. Niska konkurencja- reklama na Pinterest w Polsce z uwagi na mniejszą liczbę reklamodawców, jest łatwiej dostrzegalna przez użytkowników. 

Jak wygląda współpraca z Abi Media?

  1. Zaczynamy od rejestracji konta firmowego. 
  2. Wybieramy cel kampanii, ustalamy budżet i harmonogram
  3. Kierujemy reklamę na podstawie  zainteresowań, grupy odbiorców. Targetowanie może być również oparte na demografii (np. tylko kobiety) i miejscach docelowych (np. wyniki wyszukiwania, podczas przeglądania Pinterest).   
  4. Kampanie reklamowe prowadzimy za pomocą narzędzia Pinterest Ads, wykorzystując tag Pinterest. Możemy wykorzystać ten tag do śledzenia konwersji , mierzenia skuteczności kampanii oraz tworzenia grup odbiorców dla kolejnych kampanii na podstawie danych z bieżącej kampanii.
  5. Oczywiście nie poprzestajemy na samym uruchomieniu kampanii, ponieważ kluczem do sukcesu i zadowalających wyników jest odpowiednia optymalizacja. Analizujemy otrzymane dane – z czasem dodajemy lub usuwamy poszczególne kreacje reklamowe, przesuwamy budżety pomiędzy zestawami reklamowymi i wiele więcej.

Skorzystaj z pomocy profesjonalistów

Skuteczna reklama na Pintereście wymaga czasu i wiedzy. Jeśli brakuje Ci jednego lub drugiego, agencja Abi Media w Warszawie  jest dobrym wyborem. Naszym celem jest ciągłe optymalizacja przygotowanych kampanii reklamowych. Optymalizujemy budżety, tworzymy i testujemy różne typy kreacji, zmieniamy targetowanie – wszystko po to, aby inwestycje w reklamy na Pintereście były dla naszych klientów jak najbardziej opłacalne. Na zakończenie każdego projektu dostarczamy szczegółowe raporty podsumowujące poszczególne działania.

reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów