Reklama w Mediach Społecznościowych

Reklama w social media, co to?

Media społecznościowe z roku na rok oferują coraz więcej możliwości komunikacji z potencjalnymi klientami. Prawie każda platforma mediów społecznościowych oferuje możliwość stworzenia własnej kampanii reklamowej oraz różne inne usługi społecznościowe, które sprawiają, że marketing w mediach społecznościowych staje się coraz bardziej efektywny. Każda platforma ma też swoją specyfikę, z którą trzeba się zmierzyć, aby stworzyć naprawdę skuteczną kampanię reklamową. Osoby korzystające z różnych portali społecznościowych różnie reagują na prezentowane komunikaty, są przyzwyczajone do różnych rzeczy i różne treści im się podobają. Dlatego reklama w mediach społecznościowych lub cała kampania reklamowa stworzona dla Facebooka, Instagrama, Twittera czy LinkedIn będzie wyglądała inaczej.

Skuteczne kampanie reklamowe z agencją ABI Media w Warszawie

Planujesz nową kampanię reklamową w mediach społecznościowych? Chcesz pozyskać nowych klientów lub wzmocnić swój wizerunek w sieci i potrzebujesz pomocy? Możemy stworzyć dla Twojej firmy kampanie reklamowe na jedną lub kilka platform social media (takich jak Facebook, Instagram, i LinkedIn), dbając o nie zarówno na strategicznie, jak i na poziomie szczegółów, konkretnych działań związanych z kampanią w social media. Nie ma znaczenia, czy prowadzisz sklep internetowy z ubraniami, restaurację, czy firmę budowlaną. Dzięki możliwościom, jakie dają nam działania interaktywne w mediach społecznościowych, jesteśmy w stanie zaplanować i zrealizować kampanie reklamowe o wysokiej skuteczności, które przełożą się na efekt dla Twojej firmy.

Jak wygląda współpraca z nasza agencja w Warszawie?

Współpracę z Klientem rozpoczynamy od analizy rynku i konkurencji oraz stworzenia strategii działania. Analizujemy zarówno media społecznościowe, jak i strony internetowe oraz różne formy reklamy stosowane do tej pory przez Twoją firmę. W ramach współpracy oferujemy szeroki zakres działań marketingowych w mediach społecznościowych dostosowanych do Twoich potrzeb. Naszą kampanie reklamowe kończymy raportem oraz sugestiami co do dalszych działań.

Analiza konkurencji

  • Tworzenie zestawień porównawczych kampanii konkurencji
  • Ocena kosztów i efektów kampanii konkurencyjnych (zasięg, liczba wyświetleń, liczba użytych hashtagów z kampanii, itp.)
  • Identyfikacja najmocniejszych i najsłabszych stron kampanii konkurencji w celu uwzględnienia ich przy tworzeniu własnej kampanii

Stworzenie reklam

  • Kampania z wykorzystaniem filmów promocyjnych/animacji
  • Kampania promocyjna z wykorzystaniem zdjęć 
  • Wybór najlepszych zdjęć w zależności od platformy i grupy docelowej
  • Tworzenie profesjonalnych opisów do zdjęć dostosowanych do platformy społecznościowej

Optymalizacja kampanii reklamowej

  • Optymalizacja wyniku jakości
  • Optymalizacja kosztów i współczynników konwersji
  • Optymalizacja stawki za kliknięcie/ dotarcie do grupy docelowej

Analiza kampanii

  • Analiza trendów
  • Analiza konwersji
  • Analiza demograficzna

Raportowanie

  • Raport ruchu na stronie
  • Raport konwersji
  • Raport skuteczności reklamy
  • Raport realizacji celów

Dlaczego firmy potrzebują mediów społecznościowych?

Informacje o klientach

Dzięki mediom społecznościowym informacje mogą być przekazywane bardzo szybko (często w czasie rzeczywistym). Dzięki czemu media społecznościowe generują ogromną ilość danych o klientach – kim są, co lubią, czym się interesują. 

Reklama w mediach

W przeciwieństwie do reklamy w wyszukiwarce, która jest skierowana do osób poszukujących konkretnego produktu, reklama w mediach społecznościowych aktywnie dociera do odpowiednich użytkowników, zanim jeszcze rozpoczną wyszukiwanie. W ten sposób możemy skutecznie zwiększyć ruch na naszej stronie i generować sprzedaż.

Dobrze prowadzone profile w mediach społecznościowych również mają wpływ na pozycjonowanie i poprawę wyników strony w wyszukiwarce.

Komunikacja

Media społecznościowe to narzędzie, które znacznie ułatwia dostarczanie treści i uzyskiwanie informacji zwrotnej. Jeśli konsumenci chcą podzielić się opiniami na temat produktów, których używali, lub pochwalić dostępny asortyment na stronie, mogą to zrobić w każdej chwili. Wystarczy, że napiszą komentarz.

Rekrutacja

Wiele firm wykorzystuje media społecznościowe do rekrutacji pracowników. Pozwala to na sprawdzenie kandydatów, którzy złożyli aplikacje a także poszukiwanie kandydatów spełniających wymagania, w tym kandydatów pasywnych, którzy nie poszukują obecnie pracy. Jest to również doskonałe miejsce do budowania wizerunku firmy (employer branding).

Zalety reklamy w social media

  • Niskie koszty. Niższe koszty w porównaniu z Google Ads i reklamą telewizyjną. Koszty kampanii w mediach społecznościowych są bardziej elastyczne, ponieważ to Ty decydujesz ile wydajesz i koszty są naliczane od konkretnego wyświetlenia. Masz większą kontrolę nad wydatkami na każdym etapie działań marketingowych.    
  • Szybkie generowanie ruchu. Dzięki kampanii reklamowej w mediach społecznościowych, przyciągniesz więcej użytkowników na swoją stronę, co jest szczególnie ważne, gdy dopiero zaczynasz swój biznes.  
  • Targetowanie. Skuteczny sposób na dotarcie do nowych odbiorców, którzy są zainteresowani twoja ofertą, dzięki precyzyjnie określonej grupie docelowej.   
  • Kontakt z klientem. Nawiązanie bezpośredniego kontaktu z użytkownikami poprzez odpowiedzi na prywatne wiadomości lub komentarze, stworzenie wokół firmy grupy zaufanych klientów i fanów marki.       
  • Wszystko pod kontrolą. Kampania w mediach społecznościowych daje Ci również bezpośredni dostęp do statystyk i stały monitoring reakcji i zachowań odbiorców Twoich reklam.

Popularne portale społecznościowe

Facebook

Facebook to taki  “must have”, jeśli mówimy o  kampaniach reklamowych w mediach społecznościowych. Daje to bardzo duże możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Dzięki temu możesz precyzyjnie określić grupę docelową dla publikowanych przez Ciebie treści (np. na podstawie miejsca zamieszkania czy preferencji zakupowych). 

Grupy. Są tworzone przez użytkowników wokół dowolnego tematu lub wydarzenia, np. spraw zawodowych lub zainteresowań.

Wydarzenia. Wydarzenia pozwalają użytkownikom organizować się wokół określonych momentów. Mogą one być zorganizowane jako publiczne lub prywatne. Można je eksportować do innych kalendarzy.

Messenger. Aplikacja do komunikowania się, głównie z znajomymi.

Instagram

Instagram, podobnie jak Facebook, posiada tablicę z najnowszymi zdjęciami naszych znajomych. Aplikacja pozwala nam na interakcję poprzez prywatne wiadomości i komentarze w postach. Ważną cechą Instagrama jest obecność hasztagów, czyli znaczników zdjęć, które wskazują np. miejsce, czas, atmosferę lub emocje, z jakimi kojarzy nam się zamieszczona grafika (#wakacje #warszawa #lato). Ze względu na ograniczone funkcje, kanał stanowi najczęściej dopełnienie działań na Facebooku.

LinkedIn

Portal służy do podtrzymywania relacji zawodowych – z osobami, które znamy z pracy lub chcielibyśmy poznać w kontekście zawodowym. W swoich profilach użytkownicy prezentują swoją wiedzę i doświadczenie zawodowe. LinkedIn może być świetnym miejscem do znalezienia pracowników lub pracy. Firmy chętnie zamieszczają na LinkedIn artykuły branżowe i porady, budując w ten sposób opinie ekspertów w swojej dziedzinie.

Ile kosztuje reklama w mediach społecznościowych ?

Każdy projekt reklamowy w mediach społecznościowych powinien być skonfigurowany z potrzebami promowanej marki. W ABI Media wdrażamy oryginalne strategie, które pozwalają nam na efektywną pracę z płatnymi kampaniami w mediach społecznościowych. Promujemy profile firmowe na Facebooku i Instagramie, w tym budujemy zaangażowaną społeczność fanów i zwiększamy zainteresowanie ofertą klienta.

Ogromnym plusem dla reklamodawcy jest elastyczny koszt kampanii w mediach społecznościowych. Cena reklamy na Facebooku czy Instagramie może wynosić od kilku centów do kilkudziesięciu złotych. Facebook Ads to niezwykle elastyczny system, w którym nie ma uniwersalnego cennika reklam. Musisz ustawić budżet, uruchomić reklamy i zmierzyć współczynnik konwersji. Tylko wtedy będziesz w stanie wskazać orientacyjny koszt konwersji, a na jego podstawie także koszt całej kampanii reklamowej. Reklamy na Instagramie działają podobnie – nie wystarczy powiedzieć, że chcemy wydać 150 zł na reklamę. Reklama musi być skuteczna i dobrze ukierunkowana. Warto zwrócić uwagę, że nowoczesne kampanie w mediach społecznościowych rozliczane są w dwóch modelach:

  • CPM – reklamodawca płaci za wyświetlenia reklamy,
  • CPC – reklamodawca płaci za każde kliknięcie w reklamę.

Stworzymy treści promocyjne i skierujemy je do Twoich potencjalnych klientów przeglądających media społecznościowe. Oferujemy Ci pakiet sprawdzonych rozwiązań marketingowych skoncentrowanych wokół social media. 

Media społecznościowe mogą być najlepszym miejscem do reklamowania swoich produktów lub usług. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać indywidualną, konkretną wycenę. Sprawdzimy, jaki jest realny budżet skutecznej kampanii reklamowej dla Ciebie, i przedstawimy Ci propozycję współpracy. Z ABi Media zaczniesz zarabiać na promocji i  zdobywać potencjalnych klientów za pośrednictwem social mediów

reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów