Reklama w Prasie

Nasz zespół planerów mediowych pomoże przeprowadzić kampanię reklamową w prasie, znaleźć najlepsze miejsca na umieszczenie broszury reklamowej, przygotować niestandardowe projekty.

Zapytaj o dedykowaną ofertę

* Pola są wymagane.

Każdy z nas przy założeniu firmy musi zadbać o odpowiednią formę reklamę. Formy mogą być różne:

  • Ulotki
  • Banery
  • Reklamy telewizyjne
  • Google ads
  • Reklama w Social Media

Skupiając się na wyborze miejsc, nie powinniśmy zapominać o reklamie w prasie, która nadal ma ogromny wpływ na czytelników. Co więcej? 

Nasza agencja w Warszawie współpracuje z największymi wydawnictwami, co pozwala nam na planowanie i prowadzenie kampanii reklamowych w najpopularniejszych gazetach. W zależności od reklamowanego produktu, nasi specjaliści pomogą dobrać odpowiednie nagłówki, zasięg i formy reklamy. Do naszej dyspozycji:

  • opiniotwórcze i lokalne dzienniki
  • tygodniki
  • magazyny

Główne zalety reklamy w prasie:

  • duża ekspozycja reklamy
  • wiarygodność
  • długie „życie” reklamy 
  • możliwość przekazania dużej ilości treści w jednej reklamie
  • możliwość dotarcia do lokalnych konsumentów
  • możliwość dotarcia do określonej grupy odbiorców

Jak możemy Ci pomóc?

Nasi specjaliści w Warszawie pomogą przeprowadzić regularną kampanię reklamową w prasie, znaleźć najlepsze miejsca na umieszczenie broszury reklamowej, przygotować niestandardowe projekty.

Krok po kroku

  1. Zaczynamy od planu, szczegółowo definiujemy i analizujemy kluczowe parametry, takie jak: profil wydawnictwa, nakład i zasięg, jakość druku, rzeczywista sprzedaż, dystrybucja i kolportaż, zarządzanie zwrotami, odbiór społeczny i wiele innych czynników, które decydują o sukcesie kampanii reklamowej.
  2. Definiujemy grupę docelową i dopasowujemy nagłówki prasowe w taki sposób, aby przykuć uwagę czytelników o największym potencjale zakupowym.
  3. Tworzymy reklamy prasowe, które prowadzą do interakcji i budują relacje z konsumentami. Udaje nam się angażować wszystkie zmysły odbiorcy poprzez wykorzystanie próbek zapachowych i smakowych, innowacyjne rozwiązania poligraficzne oraz elementy multimedialne zintegrowane z reklamami i aktywowane z poziomu smartfona.
  4. Badamy skuteczność konkretnych reklam prasowych oraz zachowania odbiorców po kontakcie z przekazem. Wykorzystujemy unikalne adresy URL, osadzone kody QR i moduły NFC, analizujemy aktywność aplikacji mobilnych związaną z reklamami prasowymi i stosujemy spersonalizowane kody promocyjne.
  5. Reklamy prasowe publikujemy również w elektronicznych wersjach wydań (PDF, EPUB, MOBI itp.), które z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością wśród czytelników i są naturalnym rozwiązaniem dla wielu prestiżowych wydań.

Nadajemy tradycyjnej reklamie prasowej nowoczesny charakter. Czerpiemy inspirację z bogatej historii tej formy komunikacji marketingowej i dostosowujemy ją do współczesnych realiów. Bogate doświadczenie i zróżnicowane portfolio projektów gwarantują najwyższą jakość i skuteczność kampanii realizowanych z wykorzystaniem reklamy prasowej.

Dlaczego reklama prasowa

Prasa buduje relacje

Czytanie gazet i czasopism jest angażującym zajęciem, zaspokaja ciekawość, dostarcza informacji, pogłębia wiedzę, zmusza do myślenia i refleksji. Zawarte w nich reklamy służą do wywołania emocji, sprawiają, że odbiorcy uśmiechają się, zastanawiają, patrzą i myślą na temat promowanych produktów.  

Prasa angażuje

Podczas czytania prasy do 90% czytelników jest zaabsorbowanych i w pełni oddają się czytaniu. Główną zaletą mediów drukowanych jest to, że czytelnicy nie poświęcają się innym zajęciom podczas czytania. 

Zaufanie

Relacja, jaką gazety i czasopisma budują ze swoimi czytelnikami, jest znacznie silniejsza niż relacja budowana przez inne media. Czasopisma “rozmawiają” ze swoimi czytelnikami. Czytelnicy mają znacznie większe zaufanie do informacji zawartych w ich ulubionych czasopismach. I właśnie to zaufanie i wiarygodność wzmacnia przekaz reklamowy.  

Prasa pogłębia przekaz

Reklama w prasie pobudza i zachęca odbiorców do działania – podejmowania decyzji, zmiany zdania, a w końcu dokonania zakupu. Reklama w prasie może zawierać elementy, które są nieobecne w telewizji lub celowo nie są podkreślone. Bardzo ważne jest powiązanie reklamy z produktem lub marką. Reklama w prasie wzmacnia, modyfikuje wizerunek, rozszerza przekaz i rozpowszechnia go. Odbiorca jako widz rejestruje przekaz telewizyjny, ale jako czytelnik może zapoznać się z przekazem reklamowym bardziej szczegółowo i dłużej. 

Reklama w prasie żyje dłużej

Reklama w prasie może być badana, analizowana do wzbudzenia zainteresowania czytelnika, a czytelnik w tym czasie może do niej wielokrotnie wracać przy każdym kontakcie z czasopismem. również warto podkreślić że część czytelników przechowuje egzemplarze czasopism i wraca do ich zawartości kilka razy w tygodniu, miesiącu lub roku.  

Precyzyjne targetowanie

Szeroki wybór tytułów prasowych pozwala na dopasowanie grupy docelowej według kryteriów geograficznych, demograficznych i behawioralnych. Niewątpliwą zaletą reklamy w prasie jest możliwość kreowania selektywnego zasięgu, co pozwala na dotarcie do konkretnych odbiorców.

Prasa dla wymagających

Regularni czytelnicy czasopism są częściej zamożni, wykształceni, należący do klasy średniej i wyższej niż regularni widzowie telewizji. 

Reklama w prasie a decyzja o zakupie

Czasopisma i gazety zwiększają konkurencyjność wizerunku marki. Marka zyskuje przewagę i wyróżnia się na tle innych dzięki częstszej i bardziej dogłębnej ekspozycji. Niewątpliwą zaletą prasy jest możliwość umieszczenia próbek, dzięki czemu konsument może sprawdzić cechy produktu, takie jak zapach, konsystencja i smak, które są bardzo ważne przy podejmowaniu decyzji o zakupie. 

Kreatywne medium

Oferta dla reklamodawców w prasie jest bardzo szeroka. Oprócz kilkudziesięciu formatów reklamowych na stronach czasopism, istnieje szereg ciekawych form reklamowych, takich jak: broszury, banery, inserty, wkładki, paski zapachowe, papier z węglem drzewnym, zakładki do książek itp. Możliwości są tu niemal nieograniczone, a nowe i kreatywne formy zapadają w pamięć.

Reklama w prasie – czy to się opłaca?

Czy warto więc inwestować w reklamę w prasie? Zależy to od wielu czynników. Można jednak wydzielić kilka przypadków, w których jest to najbardziej opłacalne:

  • jako element szerokiej kampanii reklamowej obejmującej również Internet, telewizję, radio oraz reklamę w przestrzeni miejskiej;
  • w przypadku promocji usług lokalnych, szczególnie dla osób, które na co dzień nie korzystają z Internetu – reklama w prasie lokalnej
  • w przypadku promocji niszowej firmy, produktu lub usługi o ściśle określonej grupie docelowej – wówczas przydatna może być reklama w prasie specjalistycznej.

Pamiętaj jednak, że skuteczność reklamy prasowej w dużej mierze zależy od jej formy i treści. Dlatego warto zadbać o solidne przygotowanie materiałów reklamowych. Nasza agencja w Warszawie zajmuje się planowaniem i realizacjej kampanii reklamowych w prasie ogólnopolskiej i lokalnej. Tworzymy koncepcje, redagujemy teksty i hasła marketingowe, projektujemy grafikę, przygotowujemy reklamę do druku, monitorujemy skuteczność.

reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy