Reklama w Radio

Planujesz promocję swoich usług / produktów i potrzebujesz stworzyć krótki, treściwy i angażujący spot radiowy? Potrzebujesz stworzyć reklamę audio, by dotrzeć do starszych słuchaczy, którzy nie korzystają z internetu? Dzięki reklamie w radio mozemy to zrobic. Przygotowanie odpowiedniego przekazu reklamowego to bardzo skomplikowane zadanie, dlatego warto postawić na profesjonalną agencję marketingową. Nasza agencja w Warszawie posiada duże doświadczenie w kampaniach radiowych i co więcej realizujemy je we wszystkich stacjach radiowych w Polsce.

Wyślij zapytanie o ofertę reklamową

* Pola są wymagane.

Glowne zalety:

  • szeroka dostępność
  • wzrost rozpoznawalności marki,
  • prostota przekazu
  • niższa cena od reklamy TV
  • możliwość dotarcia do konkretnych odbiorców

Jak ma wyglądać reklama w radio?

Treść powinna:

  1. Być zachęcająca, ciekawa i przede wszystkim krótka. 
  2. Być prosta do zrozumienia i zapamiętania
  3. Zawierać odpowiednią zawartość merytoryczną
  4. Zawierać odpowiednią muzykę i efekty dźwiękowe
  5. Zawierać odpowiednią ilość słów (na 30 sekund przypada minimum 60 słów)

Kampania w Radio: krok po kroku

Określenie celów kampanii

Po pierwsze, określamy cel kampanii radiowej – czy potrzebujemy kampanii wizerunkowej nastawionej stricte na sprzedaż produktu, kampanii informacyjnej, czy np. wprowadzamy na rynek nowy produkt. Ważne jest również uszczegółowienie informacji o grupie docelowej, czyli osobach, do których chcemy dotrzeć z przekazem – zarówno na poziomie demograficznym (płeć, wiek, wykształcenie, zainteresowania etc.), jak i psychograficznym – opisowym (styl życia, etc.).

Forma reklamy

Kolejnym elementem jest forma reklamy. Możemy zastanowić się nad: sponsoringiem, lokowaniem produktu, konkursem.

Reklamy w radio mają różne długości – najpopularniejszą i najbardziej pojemną reklamą jest reklama 30-sekundowa, inne często stosowane długości to 10, 15 i 20 sekund. 

Określenie zasięgu geograficznego

Następnym krokiem określamy zasięg geograficzny.  Jeśli np. Twój produkt lub usługa jest dostępna lokalnie, a jej odbiorcami są tylko mieszkańcy danego miasta, warto skorzystać z reklamy w stacjach lokalnych, ale jeśli np. nasze produkty są dostępne również w e-commerce, warto skorzystać z komunikacji regionalnej lub nawet ogólnopolskiej.

Przygotowanie oferty

Mając tę wiedzę, przystąpimy do analizy i przygotowania oferty, która będzie odpowiadała możliwościom i oczekiwaniom klienta.

Dlaczego warto zainwestować w reklamę radiową?

  • łatwość odbioru – bez względu na to, co robi potencjalny odbiorca, reklama radiowa, dzięki swojej unikalnej formie, może do niego dotrzeć w większości sytuacji życiowych, tj. podczas jazdy samochodem, gotowania, budzenia się z radiobudzikiem, podczas ćwiczeń, w pracy itp;
  • szeroki zasięg – reklama radiowa może mieć charakter lokalny, ogólnopolski, a nawet międzynarodowy, dzięki czemu może dotrzeć do bardzo dużej liczby potencjalnych odbiorców.
  • niski koszt – w porównaniu do innych tradycyjnych form reklamy, reklama radiowa jest zdecydowanie jednym z najtańszych sposobów. Nie wymaga również ponoszenia dodatkowych kosztów na takie rzeczy jak fotograf (nie potrzebujemy zdjęć produktu), wideo, studio do wynajecia, itp. Jest to szczególnie ważne dla firm które są na początku swojej działalności i nie posiadają zbyt dużych nakładów na reklamę lub nie chcą wydawać na nią zbyt dużo;
  • prostota, przejrzystość, łatwość przekazu – reklama radiowa jest jedną z prostych form przekazu, ponieważ wykorzystujemy jedynie głos lub melodię. Dzięki temu taka reklama może dotrzeć do dużej liczby odbiorców ze względu na prostotę swojej formy. Oczywiście jest to plus, jak i minus (nie każdy odbiorca ma nawyk wyobrazić coś, czego nie widzi, lub podjąć decyzje o zakupie, nie trzymając produkt w rękach);
  • dotarcie do różnych segmentów odbiorców – reklama radiowa może dotrzeć do tych odbiorców, którzy rzadko korzystają z Internetu czy telewizji (głównie osoby starsze). Nasza agencja w Warszawie współpracuje różnymi stacjami radiowymi, dzięki czemu możemy dotrzeć do każdej grupy odbiorców;
  • elastyczność emisji – decydując się na reklamę w radio, możemy dostosować “grafik” emisji tak, aby dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców: np. jest godzina szczytu, kiedy wiele osób spędza czas w korkach, kiedy gotują obiad lub kolację, podczas treningu, itp.

Ile kosztuje reklama w radio?

Radio towarzyszy nam w codziennych czynnościach znacznie częściej niż inne media. Możemy go słuchać w pracy, w domu, w samochodzie i podczas sprzątania. Nie rozprasza nas i dzięki temu może stać się naszym miłym towarzyszem. Muzyka grana na falach radiowych może być różna, ale niezależnie od jej rodzaju, ma ona dobroczynny wpływ na nasze życie i pomaga poprawić samopoczucie, kiedy najbardziej tego potrzebujemy . Ale radio to nie tylko piosenki. To także najważniejsze wiadomości z kraju i ze świata oraz reklamy. Dzięki nim każdy słuchacz dowiaduje się o tym, co się dzieje w świecie oraz ciekawe codzienne rzeczy i historii.

I choć radia słucha się niezobowiązująco, jest to jako dodatek do naszych codziennych obowiązków, a co innego można powiedzieć o reklamie radiowej, na pewno to jest strzał w dziesiątkę. Jednak najważniejsze pytanie brzmi: reklama w radio? Jak wygląda cenowo? 

Koszt reklamy w radio zależy od tego, do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć i w jakich godzinach chcemy puszczać reklamę. Najbardziej popularne i najbardziej kosztowne są 07:00-10:00 oraz 15:00-18:00. Cena reklamy radiowej zależy również od dnia tygodnia, w którym jest ona puszczana. Dla przykładu, w jednej z najpopularniejszych stacji radiowych w Polsce – RMF FM – od poniedziałku do piątku kosztuje od 37 000 do 43 000 zł. W sobotę cena za ten sam materiał jest o połowę niższa, a w niedzielę wynosi ⅕, w porównaniu z ceną, którą trzeba zapłacić w tygodniu.

reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy