Reklama Zewnętrzna OOH

Reklama zewnętrzna OOH, co to ?

Reklama zewnętrzna, czyli out-of-home (OOH) to najstarsza i najbardziej popularna forma promocji, oparta na wizualnej reprezentacji treści i zapewniająca wysoką częstotliwość kontaktu z kampanią reklamową.

Reklama zewnętrzna OOH wykorzystuje zapadające w pamięć symbole i proste komunikaty, które ułatwiają zapamiętanie i identyfikację marki. Reklama zewnętrzna działa 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, bez możliwości wyłączenia. Głównymi cechami reklamy zewnętrzną są stała widoczność, brak deklaratywności (nie trzeba np. włączać telewizora czy wyciągać gazety) oraz wysoki zwrot z inwestycji.

Zalety reklamy zewnętrznej OOH

  1. Reklama będzie widoczna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
  2. Trafisz do szerokiego grona odbiorców. Reklama zewnętrzna nie jest ograniczona żadnymi limitami. 
  3. Twoja reklama będzie widoczna w najlepszych miejscach. Ruchliwe ulice, centra miast, miejsca, w których kierowcy lub piesi muszą się zatrzymać – to miejsca, w których będzie wyświetlana Twoja reklama. Nasza agencja w Warszawie oferuje idealnie dobrane miejsca, dostosowane do potencjalnych klientów, co gwarantuje opłacalność i sukces kampanii reklamowej.
  4. Skutecznie zaprezentujesz i zwiększysz zainteresowanie swojej marki lub produktu.

Reklama zewnętrzna OOH ma wiele form i formatów, może być wykonana z różnych materiałów i umieszczona na budynkach i budowlach, jak również na różnego rodzaju konstrukcjach wolnostojących oraz w różnych witrynach/oknach.

Formaty reklamy zewnętrznej OOH

  • Billboardy – tablice reklamowe, zazwyczaj dużych rozmiarach (powierzchnia reklamowa wynosi zwykle kilka metrów kwadratowych), umieszczane na ścianach budynków lub słupach i specjalnych konstrukcjach; billboardy wykonywane są na specjalnym, wysokiej jakości papierze plakatowym i mocowane są za pomocą odpowiedniego kleju nanoszonego na powierzchnię, do której przyklejana jest reklama;
  • Plakaty – jednostronny papier plakatowy o wysokiej odporności na warunki atmosferyczne; plakaty dostępne są w różnych rozmiarach i kształtach i są zazwyczaj mocowane do słupów i billboardów, ale również do ścian lub szyb/okien
  • Banery – wielkoformatowe reklamy drukowane na różnych materiałach (najczęściej na papierze i siatce PCV)
  • Mobil – ruchoma, dwustronna forma reklamy, montowana zazwyczaj na specjalnej konstrukcji i przewożona na przyczepie ciągniętej przez samochód
  • Citylight – rodzaj plakatu umieszczanego w specjalnym oknie/ramie i podświetlanego od wewnątrz; ten rodzaj nośnika najczęściej spotykany jest w miastach, na przystankach autobusowych, tramwajowych i kolejowych; drukowane citylighty mają najczęściej wymiary 120 x 180 cm.
  • Sandwich – reklama dwustronna, umieszczana głównie na słupach oświetleniowych (rozpięta na słupie), drukowana na papierze plakatowym, o wymiarach najczęściej 100 x 140 cm, umieszczana prostopadle do ruchu kołowego i/lub pieszego
  • Car wrapping – reklama bezpośrednio na pojazdach (samochody, komunikacja miejska) w postaci wysokiej jakości naklejek; alternatywą dla car- wrapping jest zastosowanie reklamy magnetycznej (łatwej do naklejenia i usunięcia);
  • Reklamy wielkoformatowe – to reklama o powierzchni 100 mkw. m i więcej; ten typ reklamy umieszczany jest na ścianach budynków (rzadziej spotykany jako reklama wolnostojąca, głównie ze względu na wielkość i koszt); reklamy wielkoformatowe wykonane są najczęściej z siatki winylowej (półprzezroczystej) lub pełnego winylu (nie przepuszczającego światła)
  • Infoscreen – nowoczesna reklama zewnętrzna w postaci dużych płaskich ekranów, na których można emitować dowolne reklamy i informacje; infoscreen umieszczane są głównie w newralgicznych punktach miast – na głównych skrzyżowaniach lub w pobliżu najpopularniejszych stacji metra itp.

Jak działamy w Warszawie?

Zanim zaplanujemy kampanię reklamową, określamy jej cel (np. poinformowanie o ofercie, zwiększenie sprzedaży w określonej grupie, poprawa wizerunku) i charakter. Sprawdzamy grupy odbiorców, ustalamy liczbę ekranów i zasięg, który zapewni skuteczność kampanii. Budżet odgrywa ważną rolę w planowaniu, więc określenie powyższych punktów odniesienia jest niezbędne, aby zapewnić, że oferowane przez nas rozwiązania są najlepiej dopasowane do Państwa potrzeb.

Na podstawie zebranych informacji planujemy kampanię reklamową. Zwracamy szczególną uwagę na miejsca, w których poruszają się potencjalni klienci. Bierzemy pod uwagę POI (points of interest), czyli miejsca użyteczności publicznej, takie jak centra handlowe lub biznesowe, osiedla mieszkaniowe lub punkty usługowe. Wybieramy format i lokalizację nośnika, biorąc pod uwagę zarówno grupę docelową, jak i treść reklamy. 

W Abi Media w Warszawie sprawdzamy, czy Twój plakat jest czytelny, jak wygląda na różnych formatach i o różnych porach dnia i roku. Nasz dział graficzny sprawdza, czy przestrzegane są zasady tworzenia grafiki OOH (mało tekstu, prosta czcionka, wyrazista kolorystyka, charakterystyczne motywy graficzne) i proponuje niezbędne poprawki. W razie potrzeby testujemy projekt graficzny przed rozpoczęciem kampanii.

Cechy zewnętrzne

  • szeroki zasięg – Reklama Zewnętrzna OOH jest widoczna każdemu, widzimy ją na ulice, poruszając się po mieście, poza domem czy biurem odbiorca jest bardziej otwarty na kontakt z otoczeniem, zwraca uwagę na wyświetlane treści
  • bezpośrednie działanie – reklama zewnętrzna zapewnia bezpośredni,, wielokrotny kontakt odbiorcy z przekazem reklamowym
  • prosty i skuteczny przekaz – plakat doskonale eksponuje markę, produkt, usługę, na którą zwraca uwagę kolorem, kompozycją, pomysłem lub prostym i jasnym przekazem
  • skuteczność – dzięki narzędziom, możemy zaplanować kampanię reklamową dla konkretnych grup docelowych
  • długotrwały efekt – reklama jest widoczna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
  • niski koszt dotarcia do potencjalnych klientów w porównaniu do innych klas mediów
  • brak deklaratywności – aby zobaczyć reklamę zewnętrzną odbiorca nie musi kupować gazety, włączać telewizora czy mieć dostępu do Internetu
  • wysoki zwrot z inwestycji – każda złotówka zainwestowana w reklamę zewnętrzną zwraca się

Dlaczego warto  ?

Jest kilka powodów, dla których warto zainwestować w reklamę zewnętrzną. Po pierwsze, jest ona widoczny 24 godziny na dobę, nie ma możliwości jej wyłączyć i każdy może ją zobaczyć o każdej porze dnia i nocy. Bardzo ważne jest aby zwrócić się do doświadczonych specjalistów, takich jak agencja Abi Media w Warszawie, bo dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana kampania reklamowa wzbudzi ciekawość odbiorców, którzy z pewnością będą chcieli sprawdzić, co kryje się za nią w sieci. Co równie ważne, coraz więcej czasu spędzamy poza domem – w podróży, w drodze do pracy, na urlopie… Dlatego reklama zewnętrzna to wyjątkowy sposób na dotarcie do dużej grupy odbiorców. 

reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów